Żywice poliestrowe a jachty

America’s Cup to miedzynarodowe regaty żeglarskich żaglowców.Regaty odbywają się od 1851r. W regatach biorą udział drużyny poszczególnych jachtklubów. Obrońcom trofeum może rzucić wyzwanie każdy z twierdzących możliwość wygranej tego tytułu
Jeżeli kandydatów jest wiecej to są rozgrywane dodatkowe biegi i w ten sposób jest wyłanianny przedstawiciel jachtklubu który będzie mógł spróbować odebrać puchar który posiada obecnym mistrz.
Regaty mają miejsce na akwenie w sąsiedztwie siedziby mistrzowskiego jachtklubu i są rozgrywane do 5 zwyciężonych biegów. Drużyny które mianują swoje jachty korzystają z nowych technologi które maja zagwarantować im triumf .
Początkowo jachty były konstruowane z części drewnianych. Następnie korzystano z metali i drewna . Z czasem materiały drewniane jako kluczowy surowiec służący do wybudowania kadłubów stracił na znaczeniu i zaczęto użyć tworzywa sztuczne.
Progres technologiczny sprzyjał używaniu części kompozytowych, często określane laminatami. Najczęściej używa się włókna szklane albo zwęglane, które następnie są nasycane przez żywice poliestrowe lub epoksydowe.
Dzięki zastosowaniu takich materiałów jachty takie cechują się dużą trwałością mechaniczną, a mimo to powód obróbki i możliwych reperacji jest dość łatwy. Parametry takiego kadłuba można prosto ustawić poprzez wdrożenie należytej mieszaniny laminatów i żywic.
Dziś sporo konstrukcji kadłubów to są struktury laminatowe. Więc plastikowe jachty są najpopularniejszymi żaglowcami. Szybki rozwój tej technologi przyczynił się do pewnego wyściugu zbrojeń. Zespoły przewyższają się w oryginalnych pomyswłach
konstrukcjach które mają zapewnić im wygraną. W 2007 przedłożono świeżą klasę o kategorii AC90. Od tego momentu jachty nie moga być dłuższe jak 90 stóp, natomiast liczba ekip została powiększona do 20 ludzi. Aktualnie odbywają przygotowywania do 33 edycji regat. Zespoły są w trakcie budowy
odkrywczych jachtów z skorzystaniem tworzyw sztucznych w tym włókien szklanych i żywicy poliestrowej. A wszystko to po to by zyskać przechodni puchar o wadze 3 kg. Puchar jest czesto zwany Świętym Gralem dla żeglaży bądź Starym Dzbankiem.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.You can leave a response, or trackback from your own site.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Content Protected Using Blog Protector Plugin By: Make Money.